«Produktklage etter anskaffelse av vårt nye produkt, Baby 1.0»

Slik åpner brevet hans til Ahus. I skrivende stund er innlegget likt av 5900 personer, delt nærmere 1000 ganger, og det har fått over 600 kommentarer. 

I innlegget takker Bjørn Ove personalet ved fødeavdelingen for all hjelp og støtte da lille Oskar kom til verden tidligere denne måneden. Likevel har den nybakte faren et par forslag til forbedringer: 

«Til å ha så god kundeservice er vi litt skuffet over selve produktet. Designen på Baby 1.0 er for så vidt veldig bra. Men den har jo vi i stor grad vært med å utforme, så det skulle jo bare mangle. Det vi er skuffet over er software-en som er lagt inn», skriver han. 

Les også: Ti vanlige bekymringer for blivende pappaer 

Overrasket over responsen 

Til Familieliv forteller han at han er overveldet over responsen han har fått. 

– Det er veldig artig, og nesten litt skremmende. Jeg er ikke så veldig aktiv på Facebook, og det har jo vært moro å lese andres kommentarer til innlegget. Det er tydelig at mange kjenner seg igjen i hvordan det er å få baby, sier han. 

Han forteller at budskapet var å berømme personalet ved sykehuset, og at han håpet flere ville få med seg den positive tilbakemeldingen hvis har skrev det med litt humor. Likevel hadde han ikke forestilt seg at innlegget skulle gå viralt.

– Hvordan står det til med den lille?

– Baby 1.0 har det veldig fint. Vi har brukt tiden sammen hjemme for å bli bedre kjent med brukergrensesnittet, og føler oss etterhvert ganske kompetente på ham. Nå jobber vi med å få ham opp i vekt, ler han, og legger til:

– Det å bli pappa er jo også veldig stas, selv om det er litt slitsomt også. Jeg gleder meg til han responderer enda litt mer på ytre påvirkning, og vi gleder oss til han vokser til!

Fikk du med deg? Hvordan livet EGENTLIG blir når man får barn

Sykehuset: Setter veldig stor pris på det

Kommunikasjonsrådgiver ved Akershus universitetssykehus, Jan-Eirik Vestnes, forteller til Familieliv at innlegget til Bjørn Ove i skrivende stund er lest av mer enn 300.000 mennesker. 

– Vi synes det er kjempemorsomt, og det er veldig godt for både sykehuset og de ansatte å få slike tilbakemeldinger, sier han, og fortsetter: 

– De ansatte har fått det med seg, og litt humor i hverdagen er godt for folk som har det litt travelt. Vi setter veldig stor pris på det! 

Sett denne? Guiden du bør følge før du velger babynavn

STOLT PAPPA: Bjørn Ove Halvorsen er svært fornøyd med behandlingen de fikk på Ahus, og valgte å takke dem på en litt spesiell måte.  Foto: PRIVAT

Slik lyder Bjørn Oves brev til Ahus

«Produktklage etter anskaffelse av vårt nye produkt, Baby 1.0

Hei Ahus. Vi er nettopp kommet hjem fra dere med vårt nye produkt, Baby 1.0.

Først og fremst vil vi si at vi er svært fornøyd med kundeservicen deres. Alle ansatte vi møtte på føden var helt fantastiske, den ene bedre enn den andre, så selv om vi gruet oss til vaktskifte fordi vi var så glad i den vi hadde, så gikk dette veldig bra! Selv om vi ikke hadde planlagt å være så lenge, så var både Steffi, Anna, Winnie, Karianne og student Malin med på å gjøre det så bra som mulig for oss. Man blir nesten glad for å betale skatt når man møter så fine folk som kundebehandlere. I tillegg var det kirurgiske teamet som hjalp oss på slutten veldig dyktige og flinke! Dere kan virkelig være stolte av de ansatte!

I tillegg fikk vi lov til å bo på hotellet deres to netter. Det var veldig positivt siden vi slet oss litt ut med anskaffelsen av Baby 1.0. Også her var servicen helt upåklagelig, med noen utrolig hyggelige og hjelpsomme barnepleiere og jordmødre. Det var et meget positivt møte med norsk helsevesen og vi synes at ledelsen skulle si til dem hvor fantastiske disse damene er!

Så du denneDisse tvillingene er speilvendte av hverandre

Når det gjelder produktet Baby 1.0 har vi dessverre noe å utsette. Til å ha så god kundeservice er vi litt skuffet over selve produktet. Designen på Baby 1.0 er forsåvidt veldig bra. Men den har jo vi i stor grad vært med å utforme, så det skulle jo bare mangle. Det vi er skuffet over er softwaren som er lagt inn. Siden dere er et nytt sykehus, og alt annet var så perfekt, så kan dere jo ta dette som konstruktiv kritikk, slik at fremtidige versjoner kan oppgraderes.

For det første virker det som at lydkortet som er installert i Baby 1.0 er overdimensjonert for produktet. Det kommer svært høye lyder ut av hodet som tidvis kan være ganske irriterende. Vi anbefaler å installere mindre høytalere, eller et dårligere lydkort. I tillegg ser det ut til at noen har lagt til et virus som heter «Hysterisk Gråt 3.2». Dette er et program som ser ut til å være umulig å avinstallisere, og sett sammen med lydkortet, så kan det være noe plagsomt for produktopplevelsen.

Videre er vi litt skuffet over at ikke Baby 1.0 er bedre til og selvstendig ta til seg næring. Etter nesten 9 måneder med produktutvikling burde det finnes en ernæringsapp som kan gjøre dette smoothere. Vi anbefaler at dere legger til appen, «AmmePupp 2.3», da det sikkert kan løse mye av denne problematikken.

Hva mener du? Bør jeg som pappa sette ned foten?

I tillegg er det altfor dårligere innstillinger for skjermsparing/dvalemodus! Det virker som om det er en full sjimpanse som har lagt inn logaritmene for dette, og vi har ikke forstått hva som skal til for å sette Baby 1.0 i automatisk dvalemodus. Her ser vi et stort forbedringspotensiale, som garantert vil redde nattesøvnen for forbrukerne. Vi anbefaler å installere/utvikle appen «BabySleepNow 1.1», som kan regulere dvalemodus og skjermsparing bedre.

Vi visste at Baby 1.0 ville medføre avfallsprodukter og forurensning, men det virker om det er lagt inn et program som skal vise en helhetlig opplevelse i form av «Drittlukt 5.0». Vi mener at dette er en unødvendig tilleggsopplevelse av noe dritt, og mener at dritten i seg selv holder lenge nok, uten at man trenger å legge til denne «opplevelsen» i tillegg. Vi anbefaler å avinstallere «Drittlukt 5.0» i fremtidige versjoner.

Under samme tema er det tydeligvis lagt til en app som heter «Gulp 4.0». Dette er egentlig ganske uggent, og vi anbefaler å fjerne denne appen, eventuelt modifisere den til at Baby 1.0 kun gulper når den vender bort fra menneskekropper.

Selv om det ble litt klager på produktet, så vil vi si oss fornøyd med helheten, siden Baby 1.0 ellers er helt fantastisk, og at kundeopplevelsen på sykehuset og var langt over det vi kan forvente, mest takket være personalet der. Vi anbefaler at dere fortsetter på samme måte i kundebehandlingen, så får produktutviklerne ta til seg våre tilbakemeldinger hvis de ønsker. Vi har et ønske om en Baby 2.0, så det hadde vært fint med litt utvikling der...

Tusen takk for hjelpen, stå på! Hvis Fødselsavdelingen på Ahus er representativ for norsk helsevesen, så kan dere klappe dere selv på skuldra og være stolte!»